Julfest med Stock Aitken & Waterman(?)

Ikväll är det julfest med jobbet. Eftersom att det är första gången jag är på julfest på någon form av arbetsplats så är min enda relation till detta sådant som förmedlas via filmer och media.

Det här har ingenting med den vanliga julen att göra. Det handlar snarare om brända bockar i Gävle och sjöslag med engelska Premier League-lag. Jag är medveten om att det antagligen ligger ganska långt ifrån verkligheten på en vanlig svensk arbetsplats men ändå. Efter som jag är en sucker för brittiskt 80-tal fantiserar jag därför just nu om att någon irriterars sig så pass på en tomte att denna någon spöar på tomten till tonerna av något Stock Aitken & Waterman-kadaver. Alternativt att någon irriterar sig så till den milda grad på något Stock Aitken & Waterman-kadaver att denna någon måste spöa på en tomte, eller discjockeyn.

I själva verket är jag dock så pass anglofil att jag själv antagligen skulle bli glad om det finns någon dj, och ännu gladare om denna spelar något Stock Aitken & Waterman-kadaver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0