Rapport

Julen har avlöpt smärtfritt. Den delen av släkten som var på besök är (äntligen) försvunnen. Jag vann TP efter en riktig holmgång. Nu funderar jag på om jag ska orka ta mig igenom hela Fanny & Alexander  i eftermiddag. Det har nämligen aldrig hänt förut. Men det tillhör ju, som alla som är födda innan 1970 så gärna konstaterar, allmäbildningen.

Det är hur som helst skönt att vara ledig på riktigt för en gångs skull. Sedan förra julen har jag bara haft sammanhängande ledighet en vecka efter midsommar och en vecka i mitten av september. Nu ska man väl i och för sig inte klaga när risken finns att man, precis som så många andra, kan åka på en alldeles för lång "sammanhängande ledighet" de närmaste åren. Konstig känsla detta. Det har liksom undermedvetet på något sätt präglat hela julen i år. Lär väl kollektivt bli det minst upphetsande nyårsfirandet sedan Tsunamiåret också.  Men inte gör det mig nåt, eftersom att jag ändå måste jobba på nyårsdagen. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0