Stiltje

Sitter på jobbet och fascineras av vilka pressmeddelanden olika organisationer inte drar sig för att skicka i mellandagarna. Jag tänker emellertid inte återge de torftigaste exemplen här då det faktiskt kan hända att vi kan komma att behöva referera till något av skräckexemplen de närmsta dagarna. Detta naturligtvis på grund av att det knappt händer någonting över huvud taget. Och om det händer någonting så är de man skulle behöva ställa till svars "på.....semester, återkommer den t  o  l  f  t  e januari"


Har som tidigare nämnt inte mycket till övers för årsbästalistor. Det är också sällan man är helt överrens med någon av de som får betalt för att göra sådana här listor. Men jag håller till relativt stor del med Virren i bladet i dag (ex: svensk film är inte tillbaka) som faktiskt framstår som alltmer sympatisk med åren. Liksom skönt dumhetsföraktande och ändå medveten om var han själv befinner sig på den intellektuella skalan. Listar bra filmer, musik och tv-program utan att onödigt mycket dras med i någon hajp. Sedan slänger han in en boklista också.  Inte för att glänsa, som jag uppfattar det. Jag tror faktiskt att han har läst och tyckt om alla böckerna och tar med dem för att upplysa den delen av läsarskaran som förmodligen har stenkoll på det andra han listar, men kanske inte på böckerna. För kulturintegration, mot fördumning. Sympatiskt helt enkelt. Jag har dock inte inhandlat "Kraschad" än. Har alldeles för många böcker i kö för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0