The Fireman och Harry Amster

Jag är parodiskt trött av mörkret och bortprioriterad sömn, ligger med laptopen på magen och lyssnar på Paul McCarteys senaste påhitt The Fireman. Vet inte om det är tillståndet som gör att jag tycker att det är överraskande bra. Konstigt med tanke på att det låter som en blandning av Coldplay på senare tid, Spiritualized och sån där avslappningsmusik man kunde köpa på tv-shopp på 90-talet.

*Funderar över om jag ska orka börja läsa "Mina revolutioner" av Hari Kunzru, som jag plockade upp i andra vändan på utlottningen av recensionsex nyligen.

*Harry Amster måste vara den mest besynnerliga journalisten i Sverige just nu. Han har alltid haft ett roligt namn, men det senaste halvåret har han lyckats para det med allt märkligare arbetsuppgifter. Förutom tv-bloggen(varför då?) på svd.se tvingas han även bevaka Idol, som den värsta ehh, nöjesjournalist på Aftonbladet. "Eh, jo, vi tänkte att du skulle få lite nya arbetsuppgifter. Vi tänkte att du kunde vara en korsning mellan en vanlig tyckande nöjesjournalist på Aftonbladet, och Johan Croneman, fast utan humor. Frågor på detta?". För att återknyta till början av inlägget. Om man klickar på rubriken "Harry Amster listar de bästa Beatles-albumen" på svd.se så dyker det här upp. Uttömande, minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0