Äntligen snökaos!

I morgon förmiddag kommer jag äntligen efter en flängig helg på jobbet att vara ledig. Jag ser redan nu fram emot underhållningen på Nyhetsmorgon med bussar som står på tvären, bilar som står i snödrivor, tåg som inte kommer, flyg som inte går. Människor som av någon anledning ser ganska glada ut när de konstaterar att de "har stått här i två timmar snart, vi vet ingenting av vad som händer".

Vad folk än säger så tycker många att det här med snöoväder i själva verket är ganska kul. Folk har ett behov av att förlora kontrollen ibland. När jag ringde tll räddningstjänsten idag för att förutsättningslöst kolla om de fått åka på några uttryckningar den senaste tiden, sa personen att de hade de inte. Därefter lade han omotiverat till, med dåligt döljd föräntan i rösten, att " vi får ju se nu när stormen kommer, då kanske det kan bli nåt".

Sedan när jag själv framåt eftermiddagen återigen måste ta mig ut för att göra dagens journalistiska gärning(bevittna politisk pajkastning, och försöka ge en någorlunda nyanserad bild av densamma) kommer jag naturligtvis inte vara lika nöjd med vädret längre.

Snart är det Mad Men! Som gjuten vid nio på söndagar. En tid i tablån som förpliktigar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0