I valet och kvalet

Det är alltid intressant att se vad man får för svar på en annons. I mitt fall handlar det den här gången om bostad på orten där  jag ska arbeta i sommar. Man skulle kunna kategorisera de tre svaren jag har fått hittills som budget, medel och lyx.

Budget
: En etta med relativt låg hyra i en förort/stadsdel jag känner (alltför?) väl sedan studietiden på samma ort.
Fördelen är naturligtvis att jag får ganska mycket pengar över när hyran är betald. Nackdelen är att det finns väldigt lite att göra i den delen av stan, särskilt på sommaren misstänker jag.

Medel:
En tvåa mitt i en ganska smakfull del av staden för snäppet under vad jag satte som maxhyra i annonsen. Fördelen är att det känns mest jag och att jag antagligen får mest givande fritid med det här alternativet. Nackdelen är att det i jämförelse med de två andra alternativen faktiskt är minst för pengarna, som Sverker skulle säga.

Lyx
: En sexa(!) med bland annat tre sovrum(!) och båtplats(!) som någon utlandsarbetande kan tänka sig att slumpa bort för halva den egentliga hyran, vilket är vad jag satte som maxhyra i annonsen. Det verkar sjukt bekvämt. Men också lite sjukt att klampa omkring där själv hela sommaren. Det blir visserligen en enkel match att inhysa eventuella gäster, men ändå.

Ska jag låta ekonomin/prisvärdheten styra och ta något av de alternativen som riskerar att göra mig galen på riktigt(som Sverker). Eller ska jag ta den gyllene medelvägen?
Svårt det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0