Påsken

Påsken har alltid varit en högtid som man inte riktigt vet vad man ska göra med - och när.
Många sägs vara i fjällen, andra sägs åka iväg på storstadsweekend.
Båda dessa alternativ har jag vid olika tillfällen provat på och det har också varit de enda påskarna jag överhuvudtaget kan minnas. Det har väl också att göra med att det inte har någonting att göra med själva påsken som sådan.

Nu blev det ju väldigt trevligt väder i år vilket gör årets påsk klart bättre än genomsnittet på många sätt.

Man kan ägna sig åt andra saker än det som påsken brukar innefatta:
1) Äta billigt godis. I år har jag än så länge bara ätit dyr(?) tryffel.
2) Äta ägg. I år färre än vanligt
3) Äta lamm. Klart angenämast på den här listan.
4) Någonstans i Sverige hälla en halv dunk bensin på en stackars lövhög, iklädd antingen alldeles för mycket eller för lite kläder
5) Lätt bakfull sova sig igenom en SM-final i ishockey. Färjestad mot något jävla lag. Positivt att det där evighetsvansinnet tog slut innan påskhelgen började i år.
6) Frysa på en allsvensk fotbollspremiär. Snöblandat regn samt 1-1 mot Örebro eller 0-1 mot Kalmar(Jag exemplifierar med Kalmar som i lika med skitlag. Inte "svenska mästare"). I år startade dock allsvenskan redan förra helgen, och det blev dessutom för en gångs skull en seger.


Klädsel: Everything goes! Vissa har redan börjat med shorts och t-shirt. Andra behåller dunjackorna på. Själv föredrar jag en mellanvariant.

Musik: Eftersom det tillfälligt redan är maj : Young Americans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0