Denna dagen...

Jag får helt enkelt inte ihop de olika signalerna om det ekonomiska världsläget just nu. Från de så kallade tigerekonomierna Indien och Brasilien kommer uppgifter om att det redan har vänt. Hemmavid kommer rapporter från säkra konjunkutindikatorer som kullagerstillverkaren SKF om att orderingången nu börjar ta fart igen. Dessutom har huspriserna åter börjat stiga.
Ovanstående faktorer står i tydlig kontrast mot finansministern, Riksbanken och Konjunkturinstitutets rapporter som har klargjort att det kommer att bli ungefär som i Pestens tid under 2010, för att sedan eventuellt vända mot slutet av 2011.

Jag är som sagt "mellan två jobb" sedan ett par veckor. Första två veckorna handlade bara om att vila och komma i balans. Nu har jag emellertid börjat göra saker under dagarna. Det är ändå förvånansvärt hur otroligt lite man hinner med under en dag. Idag vaknade jag i anständig tid vid halv nio. Sedan dess har jag hunnit:
*Äta frukost
*Läsa tidningen
*Duscha
*Kolla mejlen
*Lägga in en Blocket-annons
*Scanna av nyheter på webben
*Scanna igenom Flashback efter vem "medieprofilen" respketive "greven" i skottdramat i Gamla Stan är
*Gå ut en sväng
*Äta lunch
*Skriva det här inlägget

Det är mycket jag har tänkt göra idag som jag inte kommer att hinna med. Och då jobbar jag ändå inte för tillfället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0