Back to basics

 Fjolåret och inledningen av det här året har ju präglats av helt osannolika nyheter, som har varit omöjliga att greppa i sin omfattning. Därför känns det på något absurt vis lite skönt att saker och ting nu verkar vara precis som vanligt igen.

*Svartenbrandt, som trots namnbyte alltså är artistnamnet han får i media, greps i Värmland nu i morse för bankrån. Det ska påpekas att jag så sent som hösten 2007 väcktes av att han satt nyfrälst i Nyhetsmorgon.

*Tjock- Steffe är också tillbaka. Den kanske främste skojaren det här landet har haft tycks nu ha gått tillbaka till den mer brutala kärnverksamheten.

*Annika Östberg hade under 90-talet för vana att med ettårsintervaller ploppa upp i Rapports 19.30-sändning. Då ofta med en påföljande fråga från mig till någon vuxen i närheten. Frågan var då och är fortfarande
Varför fortsätter dom att prata om henne?
Med all respekt för hennes anhöriga. Men jag kan faktiskt inte bry mig mindre.

Snart kommer det säkert någonting om Palme-mordet också. Be aware!

Edit: Eller varför inte en ny vändning i U-båtsfrågan. Det är ju snart ett år sedan sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0