Posh flats for posh twats

Idag regnar det faktiskt. Jag tror att det är andra gången sammanlagt under juli och augusti.
Nu ligger för övrigt Stone Roses-boxen paradoxalt nog uppe på Spotify. Här om någon gång handlar det ju om att använda alla sina sinnen, och inte bara vrida på kranen och låta det rinna
Jag ställer mig ändå frågande till om jag borde lägga 1300 SEK för att få det här påhittet i fysisk form.
Det handlar inte om att det inte är bra. Till och med de remastrade demoversionerna av låtarna låter ju helt fantastiska, även digitalt. Det handlar kanske snarare paradoxalt nog om kombinationen för bra och för dyrt.
Jag minns när jag läste introduktionstexten till samlingsskivan The Very Best of the Stone Roses.
Efter några spalters resonerande om anledningarna till gruppens förträfflighet uppmanade textförfattaren läsarna att bara  prova att göra en crappy kassetkopia av that first album och see if it still works for you.
Självklart hade det gjort det. Den här utgåvan är emellertid väldigt långt ifrån skribentens utläggning om att on our dreams they built posh flats for posh twats. I de där bostadsrätterna på det gamla Hacienda i Manchester bor idag antagligen många ur målgruppen för den här boxen.

Men vafan. Vi olika generationer fans kanske kan rättfärdiga inköpet med att musiken stimulerat oss till att i förlängningen nu faktiskt ha råd med det här, eller nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0