Andras oförmåga - min lycka

Kvällen tillbringades på det lokala O´leary:set(korrekt svengelsk böjning?).
Kan konstateras: Dif, Bajen samt Blåvitt var bedrövliga samma kväll.
Det var för att få uppleva detta som jag gick dit, och det var också vad som hände.

Oerhört pinsamt dock att några människor som inte sett mig där tidigare måste tro att jag håller på Djurgår´n. För jag ser ju knappast ut att komma från Göteborg. Och Bajenfansen ser ju också omväxlande ut som att de kommer från Göteborg, bor på T-centralen, eller är till Stockholm inflyttade IT-bönder.

På platsen fanns även några jobbsällskap. Dessa är fantastiska då samtalsämnena lyckas bli så ofantligt torftiga.
Avlyssnade ett sällskap som ofrivilligt och ovetande lyckades överträffa sig själva i populärkulturell credd genom att spekulera i vilka som skulle kunna bli aktuella för huvudrollerna i en svensk version av Brokeback Mountain.
Förr att ta ner människorna på den populärkulturella jorden är det viktigt att klargöra att det i samtalet dessförinnan var någon som undrade om det gick att göra cd-skivor digitala i datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0