Anger is an energy



Hej och välkommen till min kombinerade gnälla på politiker – och musikblogg. Jag började fragmentariskt minnas den här låten när Andres Lokko någonstans i röran av glädjen över att det tydligen har öppnat en ny bokaffär där han bor, faktiskt också råkade vädra ett visst missnöje över att missa comebacken för bandet ifråga, för att han skulle spela teater på Dramaten. Det sista jag orkar med i det här mörkret är någon självmordsbenägen postpunk från 79(som ändå utgör någon form av majoritet av repertoaren), så det får bli den här trevliga sången som enligt Spotify finns med på så trevliga samlingsskivor som This is 1986(tillsammans med bland annat Duran Duran och (I Just) Died In Your Arms) och Pure Driving Rock(tillsammans med den här, men faktiskt inte den här. Periodpaus i Gavlerinken cirka 94 någon?!).

Frågetecken reser sig för min förmåga till meningsbyggnad just nu. Den är inte medvetet tafflig, utan är ett resultat av mörkret. Men inte, som jag reste farhågor för igår, av svinsprutan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0