Decenniet - nu som spellista

Jag började vid femtiden när jag höll på att somna (mest för mig själv) att göra en hyfsat behändig spellista som jag tänkte skulle innefatta 15 - 20 jättebra låtar från det här decenniet. Det visade sig bli precis tvärtom, en lång och ogreppbar spellista. Nu räcker den gått och väl till en Mallorca-flygning, och jag känner ändå att jag har glömt nästan allt. Anyway. Det gjorde å andra sidan att den känns väldigt varm och inkluderande. En bra blandning av folklighet(inte så farligt ändå...) och gammal hederlig elitism(anledningen till att jag väljer konstiga remixer på udda låtar när jag närmar mig Beyonce & co i den absoluta mittfåran är för att hon är en plastdocka med jättebra röst, som tack vare den här remixaren får mer liv och mindre plast). Så nu ska den, om den fungerar, vara en samarbetsvillig spellista. Man får lägga till vad man vill förutom låten Crazy med Gnarls Barkley(då kommer jag att byta ut den mot den här, trots att den är från fel decennium).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0