Hahahaha!

Jag har visserligen inte lyssnat på Zach de la Rochas gäng sedan högstadiet. Men jävlar vad jag hoppas att det här lyckas! Helt rätt låt att enas kring runt granen!

För att fullt ut förstå det roliga med det här måste man visserligen också förstå britternas historiska besatthet av sin topplista och traditionen kring Christmas Number One. Den kan nämligen inget Spotify eller Pirate Bay i världen rubba.
Men vi har ju å andra sidan samma talangjakts-vansinne. Dock ingen organiserad motståndsrörelse?!

Edit: Redan förra året stödköpte ju britterna Jeff Buckleys Halleluja-version till en andra plats, då det var många som störde sig på X-factorversionen som släpptes till jul. Det tycker jag dock var boooooooooooriiiiing i jämförelse med årets försök. Det skulle ju kunna bli en tradition i sig att varje jul återuppliva en gammal röjig 90-talshit för att sätta dit herr Cowell.

Nästa år hoppas jag på Prodigy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0