Preparerad

*Vinterdäck – på
*Nyklippt? – ja
*Svinvaccin – check!
Och som på beställning blir man helt övertygad om att man känner av små biverkningar överallt i, samt på hela kroppen.
Nu kommer jag inte kunna slappna av förrän i morgon bitti.

*Jag gjorde dessutom ett trevande första försök att faktiskt handla julklappar. Jag har de senaste åren tvärtemot de flesta andra varit mer eller mindre neutralt inställd till denna högtid, "jaha, nu är det jul – igen", liksom. Varken mer eller mindre. Men jag kan inte komma på när jag senast var så opeppad på jul, trots att den ju i år verkar bli "vit" och allting. Jag kan inte komma på någonting jag vill ha i julklapp. Ingen annan kan heller komma på någonting de vill ha i julklapp. Alla har redan sett alla filmer(eller fattar ingenting), läst alla böcker(eller fattar ingenting) och har redan alla prylar som i övrigt skulle kunna bli aktuella som julklappar.

Fan, kan det inte bli det där gamla trevliga "folkhemmet" igen, så att det går att fira jul på riktigt igen.
Arne Weise, Ulf Elwing åker till "Kitzbühel" (inte "Thailand") med familjen för att komma ifrån allting, Lars-Gunnar Björklund, Sven "Plex" Pettersson, "Uppesittarkväll" med Ingvar Oldsberg, "årets julklapp", "Kalle Anka hotas av nedläggning", "årets julfilm från Disney" etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0