Magi på tv-sidorna

Som ni säkert har förstått så betyder en sysslolös jobbsöndag att man hinner läsa väldigt mycket. Jag har till och med Steve Sem - Sandbergs Ulrike Meinhof-skildring Theres här på redaktionen(rekommenderas för övrigt).

Till dagens känsla för detaljer. Björn Brånfelt heter mannen som har sammanfattat kvällens filmer på SvD:s tv-sidor.
Redaktionell text kursiverad, mina kommentarer i vanlig stil.
Kort om Beck: Gamen.
En före detta idrottsminister försvinner.
Efter denna inledning så krävs det liksom en ytterligare mening, eller åtminstånde en bisats för att skribenten ska ge sken av någon som helst respekt för filmen. Men istället fortsätter texten:
Många av oss väntar nog bara på att se grannen(Ingvar Hirdwall) föreslå Beck(Peter Haber) en "stänkare". Av Sjöwall - Wahlöös förlagor återstår nu bara namnen på poliserna.(Sverige,2006)
 

Kommentarer
Postat av: Johan

Tobbe! Jag förstår helt din fascination för listan när politiker lista kulturupplevelser. Själv har jag bara skummat den, smärtan det innebär att faktiskt läsa den var för mig vid den här tiden i mitt liv alltför stor för att utsätta mig för. Kanske får tillfälle att återkomma till den. Men. Har du sett det här:



hd.se/kultur/2009/02/12/en-koer-av-musikalisk-okunskap/



Det borde va en guldgruva för dig, speciellt eftersom du gillar Lokko. Här är han faktiskt rikigt rolig.

2009-02-16 @ 08:27:38
Postat av: T.

Haha! Nej, den hade jag inte läst förrän nu. Det var det roligaste han har skrivit på länge! Passagen om kalkbrottet var fantastisk. Avslutningen om vårt mest schizofrena riksdagsparti är också talande. Företrädarna för detta parti är ju verkligen allt emellan Portishead och Rhapsody in Rock. Det vill säga glasklart för alla väljare!

2009-02-16 @ 13:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0