Men vänta nu...

Oldsberg och Hellberg slutar alltså med det i all väsentlighet kvalitetsstämplade underhållningsprogrammet  På spåret. Hellberg säger att han ser en ljus framtid för programmet.
Det ska alltså fortsätta utan dessa båda herrar?
Varför då?
Det blir nödvändigt att använda en, särskilt av mig, utsliten klyscha här:
Det är ju Ingvar och Björn som är På spåret.

Jag tycker på något sätt också att det är lite festligt att Här har du ditt liv ska komma tillbaka med Oldsberg som programledare. Ännu festligare är det eftersom att en reinkarnation av programmet har varit en nästan komisk följetång i bransch- och nöjesmedia de senaste åren. Med Oldsberg som varje gång har sagt att han mycket väl kan tänka sig att göra programmet, och en SVT-representant som på det ena eller andra sättet dementerat påståendet att det skulle vara på väg tillbaka. Jag minns mycket väl en kollringning som gjordes till den allra högsta SVT-hönan apropå just en uppgift i en kvällstidning om att just hon, av någon anledning, skulle ha bekräftat att programmet kommer tillbaka.
Ungefär så här:
Nej, nej, inte i år, inte nästa år och inte året därpå.

Jag: Men vart kommer uppgifterna ifrån då?

Nu lite mer otålig: Ja, det är väl Tony Kaplan(legendarisk reporter på Kvällsposten, min anmärkning) själv som väldigt gärna vill se det här programmet, och så gjorde han en artikel om att det kommer tillbaka.

För att på något sätt knyta ihop detta mycket folkliga fredagsinlägg med den nyligen meddelade rekonstruktionen i Saab kommer här som Pernilla Månsson- Colt mycket riktigt utbrister: PETER LEMARC!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0