Spot on!

Om svensk filmkritik på Fokus via Per Gudmundson. Filmsverige är konsensusstyrt och för litet helt enkelt.

Jag fortsätter att via min blogg förmedla musik och budskap från Trollhättan till Trollhättan. Jag kan här och nu lova att det aldrig mer kommer att komma upp två Peter LeMarc-klipp samma dag här. Men det är ju en speciell dag i Trollhättans historia och LeMarc är också lite speciell, varje dag. Jag gillar den här, och föregående inbäddade låt. Det finns inget bättre än när de vänder, hör ni det där nere?! Håll däremot för öronen när han sjunger att det regnar på vederbörandes hatt. Det är sådana textstycken som gör att han trots uppenbar talang, i mitt tycke inte tillhör de riktigt stora svenska textförfattarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0