"Du är skön Gunnar"

Bruce Springsteen kommer till Stadion i juni. Det innebär att det för en gångs skull inte blir några sådana där bilresor till Göteborg den här sommaren. Undrar hur det ser ut när sådana där bilresor görs i omvänd rikting, från Göteborg till Stockholm? Det vågar jag inte ens tänka på. Vad som däremot inte går att undvika att tänka på är att det kommer att bli massor av ojojoj-krönikor av Anders Nunstedt och Markus Larsson cirka ett halvår innan och två månader efter konserterna  – igen!. Jag vet inte vad som är jobbigast. En hel Gessle-sommar med direktrapportering från varenda konsert i varenda slottsruin, ojojoj-krönikor om Springsteen i tre fjärdedels år eller "här festar Mick Jagger med Johannes Brost" så fort senilstenarna behagar att dyka upp i Skandinavien. Därmed inte sagt att jag inte kommer att försöka få en biljett till konserterna i sommar. Det är liksom någonting speciellt med någonting som innefattar hela samhällsspektrat av etniska svenskar i en enda lång "baby we were boorn tooo ruuuuuun"- extas. Någon gång ska det upplevas, och det är skönt att slippa åka till Göteborg, som i Ben och Gunnar.

Den här texten sammanfattar mina Obama-känslor på ett bra sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0