Grammis, varför?

Varje år undrar jag när jag tittar på Grammisgalan varför jag tittar på Grammisgalan. Jag tittar inte frivilligt på Melodifestivalen, Idrottsgalan eller Guldbaggen. Men Grammisgalan, det går inte att slita sig ifrån, trots att det är så otroligt tråkigt. Två grammisar till Anna Ternheims  "sitta i skogen och titta på trollen"-musik? Visst, hon kommer från Sollentuna och det här är Sverige, men ändå. Petter Settman lyckades också smussla in sin dansbandskategori i tv-sändningen i år. Jag vägrar att tro att han har några andra än affärsmässiga avsikter med detta. Enda skojiga är att det tydligen är massor av Säpo-vakter där som tvingar artisterna(Kleerups tal!) att kissa i flaskor.

Adam och Gry? Kommentarer överflödiga.

Och nu, nu, fick EMD pris för årets låt. Kulturskymning. Ridå! God natt!

Kommentarer
Postat av: Ella

ja det var verkligen ett stort skämt att EMD vann årets låt. jag hoppas att tittarna missförstått och grejen och trodde de röstade fram årets sämsta låt. Där kan jag i alla fall hålla med.

2009-01-08 @ 10:10:27
URL: http://ella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0