Is, kyla, Prince, Jägermeister, joddel

...hade jag antaglien taggat följande inlägg. Om jag skulle ha ägnat mig åt detta hittils hade antagligen Prince, Oasis och Pet Shop Boys hamnat överst i statistiken över antal taggningar. Detta skrämmer mig aningen eftersom åtminstånde två av dessa definitivt har sett sina bästa dagar. Medan jag vill mena på att jag har mina bästa dagar framför mig. Idag tvivlar jag dock. Ut på isen för att göra ett svinkallt reportage om isaktiviteter. Det var så jävla kallt att jag när som helst skulle kunna börja joddla. Det enda jag kunde tänka på var hur skönt det skulle vara att sitta i en bastu, och hur gott det skulle vara med en Jägermeister. Började prata med en trevlig herre med tysk brytning, sedan dess har jag mentalt befunnit mig i en österrikisk alphydda med(läs:utan) ett glas gluwein.

Läser i DN att Prince ska släppa inte mindre än tre nya skivor i år. Jag skulle på Andres Lokko-manér emellertid vilja uppmana snubben att tvärtom sluta göra musik. På de två senaste albumen finns ingen konstnärlig värdighet, ingen ärlighet och ingen framåtanda, what so ever. Som Stefan Thungren skrev i SvD om det senaste bedrövliga alstret "Planet Earth": "Blundar man och bortser från Princes röst ser man ett gäng äldre män som spelar trivselfunk för mätta turister i Las Vegas".

*Dessutom är det trist att han måste vara så tvär mot ny teknologi. Han borde istället som alla andra legender restaurera sina redan gjorda mästerverk, investera i någon restaurang och möjligen agera gästartist hos piggare efterföljare.

*En fet känga också till Ossi Carp på DN som inte lyckades undvika fyndighetsklycschan "lil(l)a höghet" ens i ingressen. De enda som får hålla på med sånt där är nöjes/kultur-reportrar på The Guardian.

*Om jag har fel gällande Prince musikaliska formkurva så är jag bland de första att jubla, ska tilläggas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0