Trettondagen

Ett tecken på det är att jag har hamnat framför den gamla Generation X och 90-talsdängan Reality Bites på den...annorlunda kanalen TV400. Om den här filmen hade varit brittisk hade den varit helt fantastisk. Winona Ryder och den där andra tjejen skulle när som helst i den rökiga pubmiljön kunna börja dansa till Movin On Up med Primal Scream. De skulle till och med kunna vakna till den låten och gå ut i det dimmiga kvarteret och sätta sig på den rökiga puben. Det skulle så att säga bli lite Livet kan börja(om någon minns den), korsat med The Commitments. Nu förstörs allt av en larvig amerikansk rockartist som en klasskamrat till mig i mellanstadiet försökte efterlikna när han skulle spela gitarr. Till saken hör att han aldrig ens skulle försöka efterlikna snubben när han senare började 7:an. Då fattar ni hur fjantig jag tycker att den där mittbenekaraktären är. Dessutom springer den satans tönten Ben Stiller(eller är det Adam Sandler, jag märker aldrig någon skillnad) omkring och är .... Ben Stiller (eller Adam Sandler).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0