"Undrar hur det gått med Hansa-studion?"

Hedersomnämnelsen Dagens Bowie-referens(er) går till Per Sinding-Larsen i DN:s tv-bilaga.

På frågan om första tv-minne svarar han att det var ett program om reklam där Life on Mars? visades som ett tidigt exempel på kopplingen mellan populärkultur och marknadsföring. "Inte hela låten, men tillräckligt mycket för att min värld skulle stanna".

Nästa fråga: Har du något särskilt stort eller viktigt tv-minne?
– Det var nog när Berlinmuren föll, för då förstod man att det var så mycket annat som höll på att hända. Samtidigt är jag nog lite skadad – för när muren föll satt jag och tänkte "undrar hur det gått med Hansastudion?"(legendarisk studio där bland annat Bowie och Iggy Pop spelat in, DN:s anmärkning). Inte för att jag inte är intresserad av politik, men jag satt i alla fall och funderade över vilken sida av muren studion låg på och om inte någon reporter kunde säga något om den i en bisats.

Han är en utmärkt journalist som verkligen kan välja ut det viktiga i ett större sammanhang...

Ryggdunkningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0