Bara i London #2

Hur evakuerar man "ingen vet hur många" från Hyde park en sen och mycket varm kväll i början av juli?
Med humor.
Det första jag hör från poliskonstapeln som ska hålla koll på folkmassan är there will be som lovely Oasis tunes on your right hand side at Marble Arch - your nearest tube station.
När några lycksökare bryter sig ur ledet för att klättra över avspärrningarna tar konstapeln det hela med ro och konstaterar att vi har några "real brave heroes in the crowd". Han föreslår istället allsång och överlåter mikrofonen åt en inte alls särskilt nykter konsertbesökare som drar igång Tender, med ett i det närmaste totalt gensvar. Sedan föreslår konstapel själv Parklife varpå några i mitten börjar sjunga på refrängen. Men då har det plötsligt blivit vår tur att slussas igenom avspärrningarna.

Och beträffande allsång var det här nog det sjukaste jag har varit med om. (det lär väl dyka upp diverse klipp snart)
Jag skänker en tanke till de som försökte gå på toa, eller tiill baren under Parklife. De har nog fortfarande inte kommit fram.
Jag skickar en fatwa till alla jobbiga människor som skapas av kombinationen sol+park+öl.
Särskilt de dårar som börjar ta "gruppfoton" under This Is A Low.

Bäst in no particular order(räknat på hur bra framförandet var)
Chemical World
The Universal
Parklife

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0