Bara i London

Bara i, eller i anslutning till London:
*Skiter flygkaptenen fullständigt i höjd, temperatur, väder rent allmänt, samt uppskattad tid till landing
Istället informerar han fortlöpande om hur det går för hemmahoppet Murray i Wimbledon-tennisen.
(passagerare till en annan passagerare när det är dags att gå av planet: ja, det var ju uppenbarligen helt onödigt att spela in tennisen idag...).

*Anmärker tullpersonalen på att mitt pass inte är ihopsytt på exakt rätt sätt. För att därefter tillägga:
"But it is not your fault, sir!"

*Hör man "sorry mate!" i pub-kön utan att ha en aning om vad personen ifråga har fått för sig att be om ursäkt för

*Får man frågan "sorry sir, but do you know anyting about the tennis today?" i hotellbaren vid elvarycket
- Yes, Murray won!
(hur kunde jag ha undgått att fåt reda på det resultatet..
och han!!)
- And Hewitt?!
(Varför bryr de sig om hur det går för australiensarna?, min anmärkning)
- He lost...
- Ahhh, too bad!


*Ser man varenda möjlig nationalitet, sexuell läggning samt livsåskådning tillsammans bland änderna i Kensington park

*Byter Milena från St Petersburg  till "Michael Jackson-kanalen" under kristallkulorna i hotellbaren

*Spelar Graham, Dave, Alex, Damon och Graham tillsammans i Hyde park imorgon kväll

..all the people, so many people...

..och här Spotifys bästa

För övrigt:
Det var  31 grader varmt idag...
Och ja, jag är Mats Olsson, i alla fall i det här inlägget...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0