Hål.I.Huvudet.

Min mobiltelefonoperatör tycker att jag ska ange mitt personnummer med tolv(12 siffror!!).
Nu undrar jag om det är min mobiltelefonoperatör eller jag som är dum i huvudet.
Jag har då aldrig angett fler än tio siffor. År, månad, dag och de FYRA. SISTA. SIFFRORNA.
Det har funkat utmärkt, hittills det vill säga.

EDIT: Jag tror att jag har fattat hur de menar. De vill att jag ska klargörar att jag är född NITTONhundraåttiotre och inte ARTONhundraåttiotre eller TJUGOhundraåttiotre(i framtiden alltså).

Hur som helst. Otroligt dumt. Detta kvalificerar företaget på listan över företag jag av någon anledning har svårt för.
Telenor(NY)
Comviq/Tele2
Telia
Vattenfall
SJ (Dårar!)
Ikea
Dressman
Hennes & Mauritz
General Motors(andemingen av rubriken på det här inlägget. I typ TJUGO år INNAN kollapsen)
SF(Dårar!)
Nordea(Bankbytet har inte blivit av ännu...)
Swedbank(..dit blir det inte. Bra jobbat i Baltikum!)
SEB(..och inte dit)
Ticnet
Svenska Spel(herregud, jag blir så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen)

Nu är det bäst jag slutar och ser ett Sopranos-avsnitt, eller läser Filter istället.
Den obligatoriska löpningen i  solen på kajen, vidare ut på Saltö, har jag redan hunnit med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0