Stockholms sårbarhet

Jag kommer ihåg i mitten av det här decenniet. 08:orna här nere döpte den mest trendängsliga cocktailbaren i byn till Riche-syd, ungefär. Ikväll kom jag på mig själv med att stanna där längre än vad jag har stannat på Riche någon gång i hela mitt liv.

Anledningen? Inte en aning, egentligen.

Är det lågkonjunktur? Från min position i mitten av baren gick Moëterna som det vore 2005.
Reklamare? 50 procent av Sveriges communication wizards bor här, inte alls långt ifrån mitt sommarresidens. Andra hälften bor i Malmö.

Bor det drygt 60k invånare här?
Lyckas de ändå pricka in de enda ängsliga stockholmsbitarna som jag någon gång skulle kunna sakna?
Dum fråga.
Är staden full av vatten. full av vatten?
Så in i helvete. Man tröttnar faktist nästan.
Är det två timmar till Köpenhamn?
Ungefär.

Till och med håhåjaja-överklass finns det  här.

Det är billigare både här och i Stockholm, än vad det är i London.
Men jag behöver ändå flytta till Landbroke Grove.

Slutsats: Jag kommer inte att investera någonting i Stockholm.
Anledning: Det är en alldeles för dyr, samt nordligt belägen håla.

Jag menar 60 000 människor här. Det är som i Täby. Och samma skit som i Stockholm. Fast lite billigare. Och närmare till Köpenhamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0