Matjesillen var slut

Jag har ibland mottagit kritik(nåja..) om att jag bloggar för lite om mina vardagsbekymmer. Det beror oftast på att jag oftast är ganska tillfreds med vardagen, men oroar mig desto mer för problem som kommer längre fram.
Anyway:
*Idag var matjesillen och mozarellan(den i normal förpackning) slut samtidigt på Maxi i sommarstaden(den kombinationen av varor som har tagit slut säger rätt mycket om den här stan sommaren 2009). Köpte istället mozarellan i för stor förpackning och löksill. Kompletterade med någon form av pizza med Acasiahonung(i separat förpackning), som står i ugnen nu. Ska man verkligen ha honungen på pizzan? Och var verkligen alla andra idéer slut på Icas provkök?

*Jag samlar på Sopranos via Aftonbladet. Det kan vara bland det muppigaste jag någonsin har varit med om att varje onsdag gå och köpa tidningen(som jag inte ens orkar läsa), och dessutom plocka den där dvd:n för 59 kronor. Hittills har dock bara en(av sju hittills, det kommer att hålla på till veckan innan julafton) expediter fått något roat i blicken vid åsynen av mig och den där dvd:n. Jag vill till mitt försvar säga att jag tycker att det hade varit ännu muppigare att köpa boxen med alla sex säsongerna på en gång. Serien är dessutom fortfarande den bästa som har gjorts. Jag var rädd innan att jag inte skulle tycka att de första säsongerna var lika bra som när jag såg dem när det begav sig.

*Jag jobbar i helgen. Och det är lite det här jag menar. Man kan tycka att det är tråkigt. Men å andra sidan var det jobba jag kom hit för att göra. Inte sitta och titta på båtar och snygga tjäjärr(medvetet dialektalt. Det funkar liksom bara här och i  Halland). Värnpliktsnytts avslöjande på 90-talet om värnpliktiga som åkte runt och filmade tjejer som badade, istället för att spana efter u-båtar som det var tänkt med den dyra spaningsutrustningen, säger också ganska mycket om den här staden.
Dessutom är det ju ett större problem att jag inte vet om/när/var jag ska jobba i höst. Men det är ett bryderi som jag delar med många andra, å ytterligare en sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0