P3 har ingenting, INGENTING!(I remember P3)

Förr om åren när jag sommarjobbade kunde jag alltid P3:s tablå utantill. Detta tack vare ett arbete där man kunde lyssna på radio samt en uthärdlig och lite småkul tablå.

Jag lyssnar knappt aldrig längre på denna kanal.

Men de senaste två dagarna har jag kört ungefär 130 mil i bil. Det är, för att man ska hålla sig vaken, men ändå inte behöva tänka, alltså läge för P3.

Morronpasset har väl succesivt blivit sämre och sämre de senaste tio åren, för att nu helt enkelt vara sämst.
Därefter Hallå P3! där lyssnarna uppnanas att ringa in och ställa frågor till den "kändisen" som redaktionen lyckats få tag på den dagen. Igår Therese Alshammar och idag Annika Marklund(vem?). Den sistnämnda har alltså gjort en grej av att älta sina tonår och framstår/stod som Sveriges kanske näst mest ointressanta människa, efter sin mamma(ja, hon!).

Sedan Brunchrapporten, som väl kanske trots allt är det programmet som jag fick ut mest av(vilket dock inte är mycket).
Det är liksom en lagom larvig och inskränkt kändis/medieblogg, fast i riksradio på bästa sändingstid. Vilket per automatik borde underkänna programformen.

Efter lunch P3 musik, nästan helt utan någonting som liknar musik(vilket ändå har varit en av kanalens styrkor under främst andra hälften av 90- och första hälften av 00-talet), och med en oförberedd/tråkig/oinspirerad programledare.

Sedan avslutas eftermiddagen med Christer/Morgan/Finntomten. Studentradio för alla som pluggar/har pluggat på GÖTEBORGS universitet. Ingen annanstans!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha. Kan inte annat än att hålla med! P3 är kasst. Fast Christer är det enda som är lite bra enligt mig. Med vad ska man annars lyssna på? Det finns inget annat alternativ i radiokanalsväg. Synd.

2009-06-24 @ 21:29:14
URL: http://ella.webblogg.se/
Postat av: T.

Det var väl egentligen inget fel på Christer från början. Men det känns som att det har gått alltför länge i samma spår, och det har snarare blivit sämre med åren.



Det finns visserligen massor av radiokanaler på nätet. Men om man kör bil har man att välja på att somna till P1 eller försöka hålla sig vaken till P3. De andra vanliga kanalerna överväger jag inte ens.

2009-06-24 @ 22:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0