Resmål som är skämt

Jag kommer att från och med i april månad få ett välbehövligt arbetsuppehåll. Därför sitter jag nu och tittar efter vart jag kan åka ett par veckor denna månad. Det var ju typiskt att vår skvalpvaluta(SEK) skulle passa på att kollapsa både gentemot Dollarn och Euron precis i veckan. Således tar det alltså emot att boka en resa till ett land med dessa valutor när jag nu ska  ladda batterierna. Mer och mer frustrerad sitter jag nu och surfar runt på olika resmål. Och i takt med att frustrationen tilltar får jag mer och mer lust att bara skita i allting och boka en resa till ett av de resmålen i kategorin större kyschor än begreppet ladda batterierna. Listan är en blandning av semesterorter, och i sann etnocentrisk anda en och annan mångmiljonstad. Har orten dessutom ett roligt namn så är platsen på listan ganska given.
*Magaluf
*Rimini
*Havanna
*Rio de Janeiro
*Las Vegas
*Miami
*Orlando
*Maspalomas
*Kitzbühel
*Goa
*Honolulu(och hela Hawaii)
*Bora Bora
*Benidorm
*Ayia Napa
*Pataya
*Bangkok
*Jamaica

Men favoriten framför alla andra är faktiskt Acapulco. Oslagbart namn. Blundar man och uttalar namnet så ser man en tjock amerikan med stråhatt i blommig skjorta. Elivs Presley har väl gjort någon film därifrån. Och så finns den här fina låten. Dessutom kan jag faktiskt inte minnas att jag har hört om någon som faktistk har varit just där, bara på de där andra tråkiga semesterorterna i Mexiko. Och ändå kan ingen undvika att i alla fall fnissa om orten skulle nämnas i ett eller annat sammanhang. Jag vet inte ens vart det ligger, eller hur man kommer dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0