Svensk film del 37, Glåm 4 life del 2

I dessa båda serier har vi idag kommit till Låt den rätte komma in
Min aldrig sinande källa av misstänksamhet mot svenska filmsskapare, Svenska Filminstitutet samt svenska filmrecensenter gjorde att jag inte brydde mig om att se den här filmen när den kom i höstas. Det gjorde jag emellertid nu i eftermiddag.

Det räcker inte att barnskådespelarna är bra och att Per Rangnar är Per Rangnar. Det räcker inte med klassiskt Roy Andersson- glåm och att polisbilarna samt gymnastikkläderna är tidstrogna. Någon gång kan man väl få bli lite överraskad och intelektuellt utmanad. Snälla! Härmed står det också klart att De ofrivilliga blev rånad på alla guldbaggar den blev utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0