Uselhet

Är inte idag något av ett nytt rekord när det kommer till ren uselhet, i alla fall de senaste åren?
Allvarligt talat. Snön kan komma i december när man vill ha den. Sedan kan den försvinna igen när barnen har haft sitt sportlov. Det här hattandet tar bara energi av människor. Jag har dessutom något av en latent magsjuka, eller vad man ska kalla det när man mår illa utan att behöva...eller ha blivit matförgiftad. Jag gick av nämnda anledning hem från jobbet vid lunch och har så jävla tråkigt. Saker jag gjort sedan klockan ett idag:

*Gått med i Twitter, samt Spotify.
*Bokat en resa till Rio de Janeiro i april(som i nu skiter jag i det här, på riktigt)

Twittermedlemskapet är allvarligt talat mest för att jag är intresserad av Jan Helins etiska publiceringsvåndor som han så transparent delar med sig av.

Spotify. Jag vet inte. Jag tycker att det är så jävla ocharmigt att sitta och klicka runt i ett program på datorn, och alltid samtidigt som man liksom sysslar med någonting annat. (Youtube, Myspace och diverse bloggar känns på något sätt mer kreativt) Det förminskar musiken ännu mer till någonting som hela tiden finns i bakgrunden, och i obegränsad mängd. Och ändå är det lååååångt ifrån så komplett som vissa påstår, här finns betänkliga luckor om meningen är att täcka upp precis all musik som finns. Nu var jag kanske onödigt negativ, samtidigt som jag svor för mycket(men det är ju som sagt en sjukt usel dag). Spotify är väl trots allt miljövänligt samtidigt som de stackars artisterna på något sätt antagligen får någon form av ersättning för sitt slit(?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0