Dagens bok

Jag har börjat läsa tio år gamla Single&Single av John le Carré. Efter en lite seg inledning kommer man till  en passage som måste betecknas som definitiva skildringen av det möjligen definitivt märkligaste landet – Georgien.

Då jag har erfarenhet av georgiska maktmänniskor i London-miljö är det något av en uppfriskande deja vu. Provinisialismen, chauvinismen och rysshatet kontrasterar(i romanen och verkligheten) fint och underhållande mot miljön i den belevade stadsdelen Chelsea.

 *dammig bibliotekshostning*

De här snubbarna bara måste få vara med i Nato, om inte annat för att ytterligare höja underhållningsvärdet(och temperaturen) på världspolitiken.

Utan att överhuvudtaget bry mig om Eurovisionsschlagerfestivalen måste jag ändå säga att det är förjävligt att det enda bidraget med karaktär, från landet med mest karaktär(och stake) diskvalificerades i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0