Favoritklyschan

Den absolut skönaste klyschan, som trots 68 200 Googleträffar, fortfarande återkommer kriminellt ofta i framförallt textform, måste vara beskrivningen staden som aldrig sover.
Vad är det egentligen man vill säga med denna fras? Jag menar, om man absolut inte vill sova så finns det en möjlighet att frivilligt vara vaken dygnet runt i ganska många av jordens städer.
Om man ska låta sig vägledas av Google så kan staden som aldrig sover röra sig om:
Athen
Hamburg
Det mycket aktuella Berlin
Stockholm(!)
Borås(?!)
Motala
Tel Aviv
Köpenhamn
Rom
Barcelona
Norrköping(till skillnad mot de tidigare svenskbidragen tydligen HELT oironiskt!)
Las Vegas
Moskva
Köln(men komigen nu för fan!)
Reykjavik
Tokyo
Vänersborg
Shanghai
Lissabon
Kairo
Bangkok
Riga
Bournemouth(hmm...)
Lund
Prag
Alicante
Tallin
Buenos Aires(det dröjde alltså hit innan första Sydamerikanska bidraget...)
London
Acapulco(jippi!)
Svenljunga(tack!)
(det här har som ni märker utvecklats till en utmärkt aktivitet om man som jag just nu har svårt att sova, jag hade tänkt komma till min slukläm mycket tidigare. Men nu vill jag fortsätta. Eventuellt skjuter jag upp poängen till imorrn...)
Pattaya(harklar sig)
Paris
Hongkong
München
Uddevalla
Playa del Ingles
Mexico City
Skara
Thessaloniki(inget ont om Greklands andra stad, men nu orkar jag nog inte längre, återkommer till poängen imorgon)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0