Inför El Clásico del 2

Mitt största minne med FC Barcelona är inte helt oväntat det här. Följt av det här.

Mitt största Real Madrid-minne är kanske lite mer oväntat. Fyra år senare sitter jag med en annan AIK-supporter på en irländsk pub i Valencia och ser Real Madrid - Manchester United i Champions League-kvartsfinal. Han är helt neutral i  matchen, själv håller jag lite lätt på Real. Pubens övriga gäster består av britter som håller på Real och spanjorer som håller på United(det de här båda klubbarna har gemensamt med AIK är att om man kommer från de respektive länderna och inte håller på dem, så vill man att de förlorar...). Till den andra halvleken skulle en mycket väluppfostrad engelsk tjej, tillika stor United-supporter hinna ansluta. När hon hade gjort klart sina åtaganden för kvällen skulle det ju på förhand fortfarande vara match, så att säga. När hon dök upp fem minuter in i andra halvlek skruvade vi lite besvärat på oss.
So, how is it going?
ehhh...
Real Madrid kind of are, började jag lite trevande
Yes, Real Madrid are, fortsatte nästa svensk
Are you trying to say they are like "on fire"?
To say the least...

Utan att överdriva kan man säga att när Zinedine Zidane väl lånade ut bollen så gjorde han det till någon lagkamrat i lika vit tröja. Det var nog den bästa fotbollen jag någonsin har sett.
Under en diskussion senare under kvällen när några ytterligare hade hunnit ansluta till vårt bord såg vi för första gången den här engelska tjejen(tänk liksom "University") brusa upp, synbart irriterad över att varken Beckham eller Scholes fått låna bolljäveln. Jag minns inte vad vi diskuterade, jag minns bara att den andra AIK:aren sa något i stil med
Yes, they really got "hybris" now
Han upprepade ordet "hybris(uttalas hajbriiis på svengelska) minst tre gånger under diskussionen. Då plötsligt fick hon nog.
Hybris is not a word for christ sake!
Hybrid is a "mezcla"(blandning på spanska)


Edit: Jag har för mig att den där människans favoritlåt(då) var den här. Fruktansvärt bra, faktiskt. Det låter lite som The Beatles 2.0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0