Never trust a hippie

En vecka som den här. När jag(utan att ångra någonting) för det mesta varit elak, tänkte jag att jag skulle avsluta i ädelt syfte och köpa ett ekologiskt vin. Syrah-druvan brukar ju sällan innebära någonting misslyckat, tänkte jag.
Men det kan det tydligen. Smakar (nästan kolsyrad) svartvinbärssaft.

Gammalt ordspråk i vindjungeln: Köp vad som helst från Côtes du Rhône om du är osäker(det här var inte det).
Det gjorde alltid min franska släkting vingrossisten innan det var dags för fortkörning på vägarna kring sommarstället utanför Limoges. När han stoppades av trafikpolisen visade han bara upp något slags kort som visade att han var medlem i någon form av "polisklubb". Ett av många kort den människan hade att spela ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0