The Highlands!

Samtliga världens sprittillverkare borde betala en del av sin vinst till skaparna av tv-serien Mad Men(vars tredje säsong jag just nu håller på att ta mig an).
Knappast några rörliga bilder kan få en att bli så sugen på whiskey.
Undrar om det är ett sammanträffande att tv-serien handlar om en reklambransch som alltså själva aldrig lyckats med så bra whiskey-reklam.

Eftersom att det trots allt är måndag tänkte jag att det var bättre att försöka pigga upp sig med gammalt saggigt lösgodis istället.
Så jag tog vägen till ICA-butiken, där jag sprang rakt in i några jävla SKOTTAR(tro det eller ej), direkt från högländerna och klädda i fleecetröjor som det stod National Geographics på. Tyckte de inte att vädret var tillräckligt skottskt där hemma, eller vad är grejen?! Man måste väl vara antingen fullständigt dum i huvudet, eller jobba på National Geographics(?) om man åker till Sverige i november?!

Om det här fortsätter tror jag att staten för välbefinnandets skull måste gå in och sponsra folket med varsin flaska The Famous Grouse. Vellingeborna som inte vill bli statligt styrda kan få köpa, och kanske välja någon annan sort, själva. Mesarna som inte tycker om whiskey kan väl få en kopp grönt te eller något annat trams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0