Jag vägrar ordvitsa fram en passande rubrik på engelska

Slänger in en brasklapp för att jag inte har någon vidare koll på filmvärlden.
Men är det här verkligen det första filmprojektet som baserar sig på Frank Sinatras liv?
Känns det inte som att man har sett den filmen förut?

Hur som helst. Finns det någon annan människas liv som är mer skräddarsytt för att göra en riktigt episk Hollywoodfilm av? Det borde inte gå att misslyckas. Men bara därför så kommer det säkert att göra det.

Jag kan också känna att det är lite overkill. Jag menar, Sinatra har väl haft en oundviklig biroll i snart sagt varenda film och tv-serie som utspelar sig i USA någon gång mellan 1940 och 1970, typ. Han var ju tamejfan till och med ofta påtagligt närvarande i 00-talets mest hyllade tv-drama Sopranos. Det känns ur ett populärkulturellt 1900-talsperspektiv lite som att göra en film om Jesus, men det har det ju å andra sidan gjorts några stycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0