Grattis alla!

Jag och Kassandra från gårdagens Akutellt-sändning (och 1980) glädjer oss åt att Herta Müller fick det där priset.
När jag tittar på inslaget med Kassandra blir jag allt mer övertygad om att hon efter gårdagens pers gick hem och laddade ipoden med statsminister Reinfeldts favoritlåt(från 1980).

Samma artist gjorde sex år senare albumet Den döende dandyn, som också är ett konstverk som 23 år senare inspirerade Klas Östergren att skriva sin nya roman Den sista cigaretten. Samma författare dök upp igår upp i programmet Babel, bara några minuter efter Kassandra i Aktuellt. Ytterligare några minuter senare dök herrar Hakelius, Settman och fru Linderborg upp i samma program och diskuterade folkets smak kontra kulturelitens. En debatt som Göran Hägglund startade. Göran Hägglunds favoritskiva är för övrigt Some Girls med Rolling Stones. Han blev av Fredrik Strage utsedd till den partiledaren efter Maria Wetterstrand som hade bäst musiksmak inför förra riksdagsvalet. Maria Wetterstrand valde för övrigt en Bowie-skiva som ännu inte fått någon placering på min tio i topp-lista. Reinfeldt kom sist. Men det berodde i min mening inte på Uggla, utan på Da Buzz.
Det här är något av den bästa säcken jag har knutit ihop någon gång tror jag. Minsta gemensamma nämnaren!
Kan någon påminna statsministern nästa gång han säger jobbskatteavdrag, statsbärande partiet eller diskuterar decimalkomman med Sahlin om vilken låt som är hans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0