Några snabba

*Jay Z:s Blueprint 3 är inget vidare. Mest som vad som helst i genren. Eller nej, bättre än det mesta i genren. Men.. Ähvafan!

*Årets Paul Simon-stipendium går till Taken By Trees. Nya East of Eden, med a touch of Africa, glimrar till väldigt sympatiskt på sina ställen. Sedvanligt fantastisk produktion av Dan Lissvik.

*Herregud. Är det deprimerande att The Beatles(som alltså splittrades för 40 år sedan, om nu någon missat det) beräknas gå om Eminem som 00-talets bäst säljande musikakt i USA i och med de här återutgåvorna. Personligen föredrar jag The Bealtes framför den sistnämnda alla dagar i veckan. Men en känsla av total jävla stiltje och mental recession är liksom oundviklig. Kan vi inte bara låssas att det är 1965 rakt av i stället. Jag kan vara min pappa och släpas med av min farfars brittiska systerdotter för att se ett nytt hett band (The Who) på Royal Albert Hall.

*När jag nu lyssnar på mitt gamla exemplar av Revolver kan jag däremot konstatera att de här remastringarna av originalalbumen är väldigt nödvändiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0