Var ska man ställa den?

Jag köpte Stone Roses-boxen idag strax efter lunch. Sedan var jag tvungen att släpa på den hela dagen.
Den är sjukt tung kan jag berätta. På skivaffärren kallar de den för den groteska boxen efter att Fredrik Strage sagt så om den väldigt många gånger i någon morgonsoffa nyligen.

Nåväl. Den har på grund av sin tyngd (i flera bemärkelser) många olika användingsområden.

UNDANFLYKT

Kan du hjälpa till att lyfta här?
– Nej, tyvärr. Jag var precis och köpte den här Stone Roses-boxen (som jag underförstått måste släpa på).

Någon som försöker kränga på dig krims-krams, andra skivor, Situation Stockholm, Amnesty, ett mobilabonnemang, en prenumeration på någonting etc.
– Nej, tyvärr. Jag var precis och köpte den här Stone Roses-boxen(och är underförstått pank).

POTENTIELL RAGGNINGSREPLK(eller inte)
Jag var precis och köpte den här Stone Roses-boxen(och har som Forshage skrev därmed avslöjat mig som en nyrik före detta raveare, men en nyrik före detta raveare med utsökt musiksmak)

POTENTIELLT MORDVAPEN/SJÄLVFÖRSVAR
– Passa dig! Jag har Stone Roses-boxen här. Och den vill du inte ha i huvudet!

I övrigt från dagen kan konstateras att Inglourious Basterds är en av de bättre Tarantino-filmerna.
Visserligen mest på grund av de ständigt krökande nazisterna, men ändå.
Faktum kvarstår dock. Tarantino has yet to make a film that is not too long. Här hade man lätt kunna kapa tre kvart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0