Apropå

Och apropå sportidioti. Den här Wennerholm-fella har naturligtvis helt rätt i dagens håkki-krönika.
Sju härliga neverending matcher i kvart, semi och final. Detta efter 50+ omgångar i det helt vanliga seriesystemet. Säkert jättejätteroligt om man kommer från Själäfte-å.

Jag kommer ihåg hur det var innan de började jiddra med det där seriesystemet. Innan förlängning och straffar(i GRUNDSERIEN). Jag kommer ihåg hur det var innan alla lag förutom AIK(konstigt nog, eller INTE!) i den dåvarande serien lade till ett trevligt djurnamn(Dif LIONS, muahahahahaha!) till sitt vanliga namn. Jag kommer ihåg när alla klubbarna tog bort samma djur. Jag kommer ihåg när i stort sett alla faktiskt följde det där slutspelet, lite oavsett vilka lag som var med.

Jag kommer ihåg när fotbollsallvesnskan startade när det faktiskt var möjligt att spela fotboll på gräsplaner i Sverige(förra året närmare bestämt). Visst kan man starta tidigare. Men då krävs det ett förbund som fattar vad som gäller vid en tidigare start. (Hur gick det till när svensk inhemsk fotboll lyckades bli fullständigt frånåkna av "lillebror" i Danmark?) Nu verkar det ju också som så att området som gränsar till just Danmnark verkar vara ifärd med att dra ifrån resten av Sverige när det kommer till att arbeta för förutsättningar att spela fotboll i mars. Dessutom har man envisa lobbyister i diverse korridorer som propagerar för en tidigare start, var det någon som sade mig.

Konspirationsteorin är alltså att det sedan tio år tillbaka pågår en sammansvärjning för att få bort alla tänkande individer från åskådarplats på landets lagidrotter. Det startade för snart femton år sedan hos ishockeyn. Fotbollen kom sedan på att ishockeyn "mår mycket bättre ekonomiskt" än fotbollen. Så man började titta på vad de har gjort framgångsrikt. Och dett var i stort sett att premiera dumhet. Där är vi idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0