Att möta våren

Idag var jag ute på diverse håll i länet och mötte våren. Iakttagelser:
*Vem bestämde att det behövs en förlängning av spårvagnen från Norrmalmstorg till Gallerian Hamngatan?
Spårvagn ÄR definitionen av efterblivet. Trafikfarligt och osmidigt.
*In Sweden, more than any other country in the world, people look identical. Jag blev nästan förbannad.
*Beträffande stadens mer välmående ytterområden: Teveserien Solsidan är inte så skruvad. Det är snarare ungefär så det är. Fick sterilitetschock på köpcentrum i Sollentuna...
*..sedan när jag kom till Strandvägen såg jag en flock komma åkande på en sån där tvåhjuling som Johan Rheborgs karaktär åker omkring på i serien.

Aftonbladets tevekrönikör har rätt. De som inte har sett de här programmen har helt klart missat något.
Eller som Mauro klargjorde i säsongsavslutningen: Det känns som en blandning mellan Jamie Oliver, Stjärnorna på slottet och The Osbournes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0