Dåliga låttexter på svenska

Jag har apropå huvudpersonen i det föregående inlägget börjat sätta ihop en spellista med hemska texter på svenska.
Bara låttitlarna är ju i stor utsträckning helt obetalbara: Under en sten, i en sjö, i en skog(okej, inte riktigt men nästan, min anm).

Personligen känner jag mycket för Brevet från Maria på Öland. Jag har tänkt och tänkt, men jag förstår bara inte varför. Man älskar ju också Björn Skifs(musikaliskt skulle ju versen på något konstigt sätt säkert funka att spela "ute" nuförtiden). Någon undrar kanske vad(den patetiska) 68-generationens Björn Afzelius gör där. Eller Noice för den delen(jamen, tåget kommer in på – stationen, människor går av på – perrongen och så vidare). Det ska vara en blandning av heliga kor, nationalskalder och låtar från dåliga artister som bara är dåliga!

Fyll på! Den främsta utmaningen är att hitta bidrag från bland gemene man mer erkända svenska textförfattare som Lundell, Plura, Scocco, Winnerbäck, Orup, Uggla, Håkan Hellström Olle Ljungström, Thåström – alla ska med!(helst...).
(Man skulle ju kunna ta hela Gessles svenskspråkiga repertoar, men det hade ju inte varit lika roligt...).

Problemet är ju att deras "hemska" texter oftast är utstuderat hemska, och då är det ju inte roligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0