Spika programmet!

Men aaaaaaah! När släpper Roskilde sitt spikade program?! Jag pallar inte att vara där hela tiden!
Det ryktas om Prince den 4 juli, men man vill ju inte köpa plåt innan det är bekräftat av festivalledningen!

När vi ändå är inne på det? Skulle det i teorin finnas någon bättre bokning för Roskilde att göra?
Nej!
Det här är den första riktigt, riktigt STORA spelningen Prince gör i norra Europa på jag vet inte hur länge.
Han är sannolikt objektivt världens bästa live-akt. Han är den typen av bokning som ALLA på festivalen kommer gå och se. INGEN kommer att kunna stå still, då det knappast kommer att vara möjligt. Det kommer att svänga så hårt att brofästet vid Öresund kommer att lossna!

Det finns väl visserligen ett antal musikakter som jag personligen känner mer för/tycker bättre om. Men ingen som jag hellre skulle se i år. Bowie? Nej!
Varför?
Av den anledningen att en Bowie-konsert 2010 på exempelvis Roskilde sannolikt skulle anta formen av 60 000 lätt förståndshandikappade(de är naturligtvis inte det, det bara skulle upplevas så...) som står och skriker efter Ziggy Stardust och Rebel Rebel när artisten själv är intresserad av sjunga Word On A Wing, plocka fram sällsynta guldkorn från Tin Machine-perioden och spela sina största hits i udda arrangemang. Ingen bra kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0