Dansk fingertoppskänsla

Jag är inte/har aldrig varit något fan av musikfestivaler(utomhus).
Jag är dock alltid beredd att ge viss dispens för nu jävlar stannar jorden-konserterna på Glastonburys gigantiska pyramidscen, som fortfararande så här på 2000-talet dyker upp med ganska jämna mellanrum.
I år fyller Glastonbury 40 år och har därför har man slagit på en mycket stor trumma i sina bokningar.

Men till poängen i det här inlägget. Fråga mig inte hur det går till, men Roskilde har i väldigt många upplagor lyckats/lyckas knocka Glastonbury(uppåt) samtidigt som man lokalt i Skandinavien sätter samtliga de mindre konkurrenterna på plats. Även de sommrar under första halvan av 00-talet när Hulstfred på förhand såg ut att ha ett mer intressant startfält så slutade det ändå med att Roskilde "vann", enligt objektiva bedömare.

Sommaren 2010 kittlar varken Snoop Dogg eller U2 på Glastonbury som Blur eller Jay Z gjorde de två föregående åren.

Men Prince då?! Vad gör han nuförtiden?

De rödvita hattarna av, igen!

Det här är en best of som jag gjorde för ett bra tag sedan. Då fanns inte Sign of The Times-skivan tillgänglig, ska det tilläggas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0