Grekland och Gbg

*Veckans vara(eller nåt...) på ICA Maxi var en DVD med någon form av enmansrevy med Claes Eriksson. Det dånade(mitt i vardagstristessen) en klämkäck låt ur den där högtalaren som gick någonting i stil med det såg dystert ut, men det sprack opp!
Jag gillar Claes Eriksson eftersom att han vägrar skaffa mobiltelefon och stämde TV4 för att visa reklamavbrott i hans film Hajen som visste för mycket. Trots att Claes Eriksson själv verkar vara något av en dysterkvist så tror jag att det inom kort blir en revival för jätteglada göteborgare, krabba, seglarskor och Bobby Jean på repeat.
Jag har själv jättesvårt för göteborgshumor, göteborgsväder, Blåvitt och Göteborg i största allmänhet – men om det gör att folk blir gladare så kan jag ställa upp på just Galenskaparna, krabba, seglarskor och Bobby Jean på repeat.

*Grekland är ett jättekonstigt land(med fina öar i och för sig) och huvudstaden Athen har med anledning av veckans hittils största sportnyhet, av (annars) vettiga (besvikna) tjänstemän i Norrort beskrivts som en soptipp med 2000 år gamla pelare. Hur som helst, om jag skulle börja jobba som fotbollstränare utomlands hade jag nog inte flyttat till just Grekland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0