Men, vad är det här?(jo, det kan någon berätta...)

Här är en märklig men bra recension av en ännu märkligare men inte lika bra skiva.
Jag tror att man måste vara Martin Nyström (han satte om jag inte missminner mig till exempel full pott på The Knifes  opera) för att fullt ut uppskatta detta, vad det nu är för något (som man kan läsa om i recensionerna).
Personligen gillar jag förutom titelspåret den här låten bäst på skivan. Framförallt inledningen låter fruktansvärt mycket modernt bohemliv(i teorin dock aldrig långt ifrån ett Starbucks, i praktiken naturligtvis redan där)
Världen är minst lika konstig som 2004, men kanske inte lika melankolisk.

Men veckans låt är istället en komposition av andra före detta delar(än David Byrne) av Talking Heads.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0