Svårt att greppa

*Jag har lite svårt att tänka klart efter gårdagskvällen. AIK-hockey kommer alltså, efter bara en massa bedrövelser de senaste tio åren, med stor sannolikhet att spela i högsta serien nästa säsong. Detta efter att ha schabblat bort en massa klara poäng i de tidigare matcherna i kvalserien, och att Rögle och Leksand mot alla odds förlorat samtidigt. På något sätt lyckades jag också i går kväll att skaffa en biljett till avslutningsmatchen utan att betala ockerpris på svarta marknaden.

*Aprpopå stora sporthändelser i helgen. Varför har jag inte skrivit någonting om lördagskvällens El Clasico än?
Jag gissar att det beror på att jag så att säga får nog av det här i Madrid. Jag skulle nog påstå att spanjorerna är mindre intresserade av de "vanliga" matcherna under säsongen än vad till exempel britterna och italienarna är i sina respektive ligor. De sitter inte på brittiskt manér med en öl i handen och stirrar rakt in i  samt tourretsskriker på den stackars storbildsteven. De äter tapas, småpratar och tittar till teven när det blir mål – under de vanliga matcherna det vill säga(jag föredrar faktiskt det brittiska sättet).
Med detta sagt. Real Madrid – Barcelona är vad du får om du slår ihop Melodifestivalen(för den fullskaliga jippopoängen), AIK – Djurgården(för rivaliteten), Vasaloppet(för "nu är det dags igen för fan vet vilken gång i ordningen") och en VM-final i hockey på 90-talet med Sverige som ett av lagen(som i att landet stannar).
Det är allstå fullständigt omöjligt att komma undan.

*Av alla som försökt överträffa varandra i att på ett träffande sätt kommentera Malcolm Mclarens bortgång och betydelse så tror jag att priset ändå går till den säkerligen mest förmögne av dem – från The Times.

Sir Richard Branson, whose Virgin Records signed the Sex Pistols after they were dropped by EMI and then by A & M Records, said: “Knowing Malcolm’s skills of media manipulation and his knowledge that when someone dies their products double in sales, I suspect tonight he’s having the last laugh in South America. Anyway, I hope he is.”


*Om man inte orkar med några fyndiga eller intellektuella analyser och istället bara vill lyssna på en popskiva så finns Waltz Darling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0