Första höststormen

Jag tog skydd från, och överlevde, årets första höststorm på den lokala sportbaren.
När kameran zoomade den så kallade Örebro-klacken slog det mig: De har alla piercings!
Och inte bara en piercing, utan flera piercings. I läppar, tunga samt näsa. De var också mycket bleka och hade svart(i flera fall färgat?) hår. Några frågor reser sig med anledning av detta. Är detta en typisk look(alltså svart hår och vit hy plus piercings) i det så kallade gnällbältet? Och vill man säga någonting med att se ut på sådant sätt? Jag tror inte det.
Jag såg mig därefter om i lokalen och fann britter som skulle följa Premier League, samt solbrända glada blondiner(trots höststormen) i randiga tröjor. Hade de varit likbleka med svart hår om de hade varit i Örebro hela sommaren? Och hade de velat säga någonting genom att se ut på detta sätt?

Public Image Ltd
– när det väl/nu börjar höstblåsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0